Aby skutecznie zarządzać relacjami z pacjentem w gabinecie stomatologicznym niezbędne jest odpowiednie oprogramowanie.
Idealny program stomatologiczny powinien umożliwić osobie rejestrującej pacjenta zapisanie go na odpowiedni dla niego termin. Bardzo przydaje się możliwość powiadomienia pacjenta o zaplanowanej wizycie. Można do tego wykorzystać kanały poczty elektronicznej lub też SMS. Dzięki temu pacjent nie zapomni o wizycie, a pracujący lekarz nie będzie zmuszony siedzieć bezczynnie w gabinecie.
Podstawową sprawą są dane o pacjencie: osobowe oraz kontaktowe Przydają się one na przykład w przypadku rozliczenia danej wizyty w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Jednak chyba ważniejsze są dane zdrowotne obejmujące historię wizyt, zaordynowane leczenie oraz wszelka informacja o uczuleniach na leki. Dobrze jest również gdy dentysta ma podgląd do wyników innych badań na przykład zdjęć RTG.
Powyższe informację stanowią tak zwane dane wrażliwe, szczególnie chronione przez prawo. Dlatego też program do obsługi gabinetu powinien spełniać wysokie standardy bezpieczeństwa danych.