Krok 1: Przy wyłączonym samochodzie podłącz kabel PA Soft do portu OBDII i komputera.
Krok 2: Kliknij dwukrotnie ikonę „BMWScan140”, aby otworzyć program. Twój skrót może mówić coś innego, ale po otwarciu powinien wyglądać tak:
![[Obrazek: 1.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/1.jpg)
Krok 3: Włącz zapłon i naciśnij „Kontynuuj”. Teraz program pomyśli i wyświetli ten ekran:
![[Obrazek: 2.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/2.jpg)
To jest proces identyfikacji. Możesz wyłączyć to podczas uruchamiania w ustawieniach (omówię to później). IKE wskazuje zestaw wskaźników, a LCM wskazuje moduł sterowania oświetleniem.
Krok 4: Kliknij "zamknij", aby przejść do głównego ekranu PA Soft.
Poruszanie się po menu:
![[Obrazek: 3.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/3.jpg)
To jest Twoja strona główna do nawigacji w PA Soft 1.4. Do wszystkiego, co widzisz na lewym pasku bocznym (identyfikator samochodu, strona 1...) można uzyskać dostęp za pomocą przycisku „Skaner” na górze. Wszystkie moduły Twoich samochodów (DME, EGS...) są dostępne przez "Jednostki". „Wyświetl dziennik” pokaże Ci dziennik bieżącej sesji (można to wyłączyć w ustawieniach). Nigdy nie korzystałem z „Wsparcie” i „Pomoc”.
Identyfikator samochodu:
Uruchomi to proces identyfikacji samochodu, tak samo jak podczas uruchamiania.
Strona 1:
To jest strona, na której jesteś, wyświetlająca listę zaczynającą się od DME.
Strona 2:
![[Obrazek: 4.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/4.jpg)
Strona 3:
![[Obrazek: 5.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/5.jpg)
Skanowanie!:
Spowoduje to przeskanowanie wszystkich modułów w poszukiwaniu błędów. Możesz skanować poszczególne moduły lub przeglądać poszczególne błędy, przechodząc do wybranego modułu.
![[Obrazek: 6.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/6.jpg)
Wyczyść DTC:
Próbuje to usunąć wszystkie błędy.
![[Obrazek: 7.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/7.jpg)
Ustawienia:
Z tego menu możesz zobaczyć stan skanera i sterowników. Możesz także wyłączyć identyfikację samochodu podczas uruchamiania (nie jest to konieczne za każdym razem, ponieważ każdy moduł odczyta ustawienia, zanim będziesz mógł je zmienić) oraz wyłączyć funkcję zapisywania dziennika.
![[Obrazek: 8.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/8.jpg)
Moduły:
nie będę uwzględniał każdego modułu, ponieważ a) mój samochód nie ma ich wszystkich oraz b) menu w wielu modułach są podobne i dlatego są zbędne. Jeśli pominę moduł, zawarte w nim informacje są prawdopodobnie oczywiste. Dostęp do modułów można uzyskać z menu „Jednostki” u góry lub klikając dwukrotnie nazwę każdego modułu na liście.
DME :
To menu zawiera wiele delikatnych ustawień. Gorąco nalegam, abyś NIE zmieniał niczego tutaj, chyba że jesteś pewien, że wiesz, co robisz.
![[Obrazek: 9.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/9.jpg)
Przeczytaj pamięć:
Nie mam pojęcia, co to robi. Wiem tylko, że zajmuje to około 20 minut i kompiluje plik .bin złożony z linii szesnastkowych.
Błędy...:
Pozwala to na odczytanie i usunięcie obecnych i przeszłych błędów.
Dane na żywo:
To jest zabawne. Istnieją dwa ekrany danych na żywo. Aby przejść do strony 2, kliknij „+ grupa danych”. Przedstawione tutaj opcje są dość oczywiste
![[Obrazek: 10.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/10.jpg)
![[Obrazek: 11.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/11.jpg)
Przeprogramowanie:
To menu daje możliwość zapisania licznika (jest to czytelny licznik: opcja tak/nie) i zresetowania adaptacji EWS-DME. Resetowanie adaptacji przyda się, jeśli w przyszłości wykonasz flashowanie nowego DME (EU2/EU3/EU4, niestandardowe melodie wykonane za pomocą WinkFP ).
![[Obrazek: 12.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/12.jpg)
Wewnętrzny edytor HEX:
Jak wspomniano wcześniej, nie majstrowałbym przy wartościach DME, chyba że wiesz, co robisz. Później omówię funkcjonalność edytora HEX, aby dokonać dwóch prostych poprawek w zestawie wskaźników.
SWO:
To jest menu alarmów/zabezpieczeń przed kradzieżą.
Kodowanie danych:
Kliknięcie tego spowoduje wyświetlenie dialogu z trzema opcjami. Jeśli klikniesz „Ustawienia i dane producenta”, będziesz mógł wybrać rodzaj skrzyni biegów. Jeśli jeździsz manualnie, możesz wyłączyć przełącznik sprzęgła, wybierając „ręczna skrzynia biegów”.
![[Obrazek: 13.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/13.jpg)
Klucze:
To menu pozwala zobaczyć stan kluczyków zakodowanych w Twoim BMW. Wyłączenie klucza może być przydatne, jeśli w jakiś sposób go zgubisz lub jeśli nie ma go poprzedni właściciel.
![[Obrazek: 14.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/14.jpg)
SRS:
To jest Twój system poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa. Usuwanie błędów w tym miejscu może być przydatne, jeśli przypadkowo odłączyłeś poduszkę powietrzną z włączonym akumulatorem podczas projektu, powodując zapalenie poduszki powietrznej.
![[Obrazek: 15.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/15.jpg)
Dane na żywo:
Spowoduje to wyświetlenie informacji o wszystkich poduszkach powietrznych i zabezpieczeniach.
![[Obrazek: 16.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/16.jpg)
Kodowanie danych:
Spowoduje to wyświetlenie dialogu z czterema opcjami. Trzecią opcją będzie „sprzęt”. Jeśli wybierzesz tę opcję, będziesz mógł włączać/wyłączać różne funkcje SRS. Nie zagłębiałem się w te opcje.
![[Obrazek: 17.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/17.jpg)
Przeprogramowanie:
W tym menu możesz wybrać „Dane awarii”. W poniższym menu jest możliwość odczytania lub wyczyszczenia „bufora danych o awarii”. To dla mnie niezbadane terytorium.
![[Obrazek: 18.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/18.jpg)
IKE:
To jest Twój zestaw wskaźników. W tym miejscu pokażę Ci, jak włączyć/wyłączyć dzwonki i kluczowe funkcje, dostosować prędkościomierz i wskaźnik temperatury pod kątem dokładności i nie tylko.
![[Obrazek: 19.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/19.jpg)
Odczyt/zapis EEPROM:
Te opcje umożliwiają odczytywanie bieżących ustawień w klastrze i ponowne zapisywanie zmienionych ustawień w klastrze. Po przeczytaniu ustawień plik IKE_wr.bin zostanie automatycznie zapisany w Twoim logu. Zwróć uwagę na lokalizację tego pliku, ponieważ będzie to twoja baza zapasowa, do której wrócisz w przypadku, gdy coś później schrzanisz. W takim przypadku użyjesz przycisku „Otwórz” w ustawieniach wewnętrznego edytora HEX poniżej, aby otworzyć plik zapasowy, a następnie użyjesz przycisku „Zapisz EEPROM”, aby przywrócić oryginalne ustawienia klastra.
Użyjesz wewnętrznego edytora HEX, jeśli zamierzasz zmodyfikować swój wskaźnik temperatury lub prędkościomierz (poniżej). Po odczytaniu pamięci EEPROM pusty szary obszar zostanie wypełniony wartościami szesnastkowymi, jak pokazano powyżej. Będziesz wtedy mógł modyfikować te wartości w razie potrzeby. Należy pamiętać, że przyciski odczytu/zapisu robią dokładnie to, odczytują bieżące ustawienia z klastra i zapisują to, co jest aktualnie wyświetlane jako nowe ustawienia. Cztery ikony w wewnętrznym edytorze HEX to „otwórz”, „zapisz”, „wyszukaj” i „wyszukaj”. Otwórz/zapisz pozwoli na wypełnienie edytora szesnastkowego zestawem ustawień zapisanych gdzieś jako plik .bin ( IKE_wr.bin) i zapisz wszystko, co jest aktualnie w edytorze szesnastkowym jako plik .bin. Należy pamiętać, że funkcje otwierania/zapisywania są niezależne od odczytu/zapisu, dobrym pomysłem jest śledzenie różnych wersji pamięci EEPROM w przypadku zmiany ustawień. Nie wiem, dlaczego są dwa przyciski wyszukiwania, ale oba wydają się robić to samo. Kliknięcie dowolnego z nich pozwoli Ci wyszukać ciągi szesnastkowe, co jest przydatne, gdy chcesz zmienić istniejący ciąg, jak pokazano poniżej.
Modyfikacja miernika temperatury:
Zasługa TerraPhantm , Silbervogel i Mr.Philidelphia dla tej doskonałej writeup na modyfikację parametrów miernik temperatury. Fabrycznie nasze mierniki temperatury E46 są ustawione na odpoczynek o godzinie dwunastej, gdy temperatura płynu chłodzącego wynosi od 75C do 115C. Biorąc pod uwagę, że nasze samochody działają optymalnie w temperaturze 95C - 97C (podawaj lub bierz w zależności od temperatury zewnętrznej i innych zmiennych), ten bufor zapasów jest DUŻO zbyt niejasny. Połączony powyżej przewodnik pokaże Ci, jak zmodyfikować wskaźnik temperatury, aby ostrzegał Cię przed przegrzaniem, częstą przyczyną awarii silnika w naszych samochodach.
Modyfikacja prędkościomierza:
Po raz kolejny zasługa za ten poradnik należy się TerraPhantm . Większość samochodów jest fabrycznie wyposażona w optymistyczny prędkościomierz. Prędkość pokazana w samochodach E46 innych niż M jest około 5,7% optymistyczna (8,9% w przypadku M3). Ten przewodnik pozwoli ci ustawić prędkościomierz tak, aby był martwy. Z ustawieniami fabrycznymi, które mój miernik wyświetlał 74, kiedy miałem 70, teraz jest z dokładnością do 1 mil na godzinę przy 70+. Pamiętaj, że w pewnym stopniu wpływa na to średnica, zużycie i ciśnienie opon.
Kodowanie danych:
Kliknij „Rekodowanie”, aby uzyskać dostęp do różnych funkcji zestawu wskaźników. Menu „Standardy” nie wymaga wyjaśnień. Nic nie zmieniłem w "Silniku" ani "Skrzyni biegów". Nie wiem jeszcze, co robi zmiana „Wartości odległości/prędkości”. Dla uproszczenia pomijam poniżej wszystkie przełączniki, których nie znam.
![[Obrazek: 20.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/20.jpg)
Kontrola/kontrola, ostrzeżenia:
Temperatura zewnętrzna C / C: odznaczenie spowoduje wyłączenie funkcji gdzie miga ocenić i sygnały gdy temperatura spada poniżej 37f.
Światło na ostrzeżenie: nie wiem, co to robi, ale jestem ciekawy. PM do mnie, jeśli masz jakieś pomysły!
Inne opcje:
Styk blokady pasa: Odznaczenie tego spowoduje wyłączenie światła pasów bezpieczeństwa.
RDC: Odznaczenie tego spowoduje wyłączenie światła TPMS. Niezwykle przydatne, jeśli zamierzasz używać felg z rynku wtórnego lub stalowych bez kupowania czujników o wartości 250 USD.
Okresy serwisowe (SIA) :
Litry: Odpowiada to liczbie litrów gazu zużytego przed przerwami między przeglądami. Nie majstrowałem przy tym zbyt wiele, ponieważ i tak jestem dość rygorystyczny w kwestii mojej konserwacji.
Kilometry: odpowiada to kilometrom przejechanym między monitami o wymianę oleju. Zmieniłem mój na 12500 km, czyli około 7500 mil.
Minimalny czas/litry do zresetowania: Istnieją pewne ograniczenia dotyczące tego, jak małe mogą być te liczby. Nie martwiłbym się nimi, chyba że masz jakiś powód, aby często resetować interwały serwisowe.
Parametry wyświetlania: wydaje mi się, że odpowiada to powyższemu ustawieniu „Czas, dni”. Ponieważ chcę, aby przypomnienia o interwałach były jak najmniejsze, wybrałem „bez kontroli czasu”. Nadal szukam sposobu na całkowite wyłączenie przypomnień o usługach.
Ostrzeżenia akustyczne:
Mój E46 ma tylko dźwięk "piezo", ostrzeżenia są ciche, jeśli ustawię je na "gong".
Ostrzeżenie dotyczące blokady klucza: spowoduje to wyłączenie dzwonka klucza.
Ostrzeżenie o styku blokady pasa: spowoduje to wyłączenie sygnału ostrzegawczego pasa bezpieczeństwa.
Na zewnątrz. ostrzeżenie o temperaturze: Ku mojemu zdziwieniu nie wyłączyło to sygnału dźwiękowego, który ostrzega o temperaturach poniżej 37F. Dlatego wyłączyłem opcję „C/C temperatura zewnętrzna” powyżej.
Ostrzeżenie RDC: nie testowałem tego, ale myślę, że można bezpiecznie założyć, że spowoduje to wyciszenie dzwonka związanego z dowolnymi ostrzeżeniami TPMS. Przydatne w połączeniu z powyższą opcją „RDC”, jeśli usuwasz czujniki.
Ostrzeżenie o hamulcu postojowym/biegu cofania/ostrzeżeniu ASC: to wszystko brzmi w sposób oczywisty, ale nie przypominam sobie, aby mój samochód wydawał jakikolwiek dźwięk przy żadnej z tych trzech funkcji. Informacje na ten temat są mile widziane!
Ostrzeżenie o ograniczeniu prędkości: Po raz kolejny nie mam pojęcia, co to robi, ale chciałbym wiedzieć. Może to funkcja euro?
Interwały serwisowe: Zakładam, że ten ekran odpowiada aktualnym interwałom pozostałym do następnej kontroli i wymiany oleju. Trochę to zagmatwane, bo pokazuje tylko „Litry, prąd” i nic o kilometrach. Nie udało mi się zresetować interwałów za pomocą przycisków po prawej stronie. To menu nie interesuje mnie zbytnio, ale chętnie zapoznałbym się z jego funkcjonalnością.
![[Obrazek: 21.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/21.jpg)
LCM:
To jest twój moduł sterowania oświetleniem. Tutaj możesz uzyskać dostęp do menu, wybierając „Dane kodowania”, a następnie „Kodowanie światła”.
![[Obrazek: 22.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/22.jpg)
![[Obrazek: 23.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/23.jpg)
Test zimny/gorący, wiadomość BC, wartość PWM:
To dla mnie niezbadane terytorium. Wiem, że ma to pewne funkcje związane ze sposobem, w jaki twój samochód sprawdza, czy nie ma uszkodzonych świateł, i że niektórzy ludzie mieli szczęście wyłączyć niektóre kontrole za pomocą świateł z rynku wtórnego, które powodują błędy, np. ogony LED.
Opcje oświetlenia
Jest tu wiele opcji, ale jedyne, które działają w moim samochodzie, to „Światła do jazdy dziennej US/znak skrętu./znak skrętu. 2.
ZKE:
To jest twój centralny moduł elektroniczny ciała. Tutaj możesz wybrać „Kodowanie danych”, a następnie „Rekodowanie”, aby majstrować przy funkcjach okna, blokowania i alarmu.
![[Obrazek: 24.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/24.jpg)
![[Obrazek: 25.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/25.jpg)
Wyposażenie i opcje:
Wskazują one opcje w Twoim pojeździe. To menu może się przydać, jeśli przeprowadzasz modernizację lub chcesz wyłączyć którąkolwiek z tych opcji.
Wygodne otwieranie/zamykanie:
Domyślnie opcja „Blokowanie (pilot) będzie niezaznaczona. Zaznaczenie tej opcji umożliwi zwijanie okien/szyberdachu za pomocą pilota.
Funkcje centralnego zamka:
„Zamek mechaniczny” oznacza fizyczną dziurkę od klucza, a „Pilot, klucz 1-4” odpowiada dostępnym breloczkom. Wybranie „Nie” odblokuje wszystkie drzwi jednocześnie. „Selektywnie” odblokuje najpierw drzwi kierowcy, a wszystkie pozostałe drzwi za pomocą kolejnego polecenia odblokowania. „Pomoc w wejściu” opuszcza szybę kierowcy podczas otwierania drzwi, funkcja, której nie do końca rozumiem.
Automatyczne blokowanie:
Tutaj możesz wybrać, czy chcesz automatycznie blokować się przez cały czas, czy tylko za pomocą określonych kluczy. „Po uruchomieniu (blokada) automatycznie blokuje się domyślnie, niezależnie od kluczy. „Terminal R” wskazuje bieg wsteczny i zablokuje drzwi po cofnięciu, gdzie wszystkie inne opcje zablokują drzwi z określoną prędkością.
Antitheft system (DWA):
Tutaj możesz włączyć/wyłączyć fabryczny system alarmowy lub tylko poszczególne komponenty. Jest to przydatne, jeśli modernizujesz system alarmowy OEM lub instalujesz system z rynku wtórnego zamiast systemu OEM. „Czujnik wnętrza DWA, tył” dotyczy tylko modeli kabrioletów.
Potwierdzenie: Tutaj możesz wybrać zachowanie samochodu podczas uzbrajania/rozbrajania (związane z blokowaniem/odblokowywaniem). Z jakiegoś powodu miałem tylko częściową funkcjonalność uzbrojenia/rozbrojenia akustycznego/optycznego, gdy zaznaczyłem "Uzbrojenie, drzwi zamknięte - akustycznie/optyczne", z tego powodu pozostawiłem je niezaznaczone i wszystko działa świetnie. Mój samochód ćwierka i miga tak, jak powinien.
RAD:
Dostęp do menu radia można uzyskać poprzez „Kodowanie danych”, a następnie „Rekodowanie”. Tutaj możesz wybrać, czy chcesz włączyć RDS (wyświetlanie tekstu) i AF (automatyczne strojenie). Możesz także zdecydować się na zapamiętanie ustawień radia za pomocą różnych klawiszy. Nie wiem, co robi opcja „REG (0..4):”, ale chciałbym usłyszeć jakieś pomysły!
![[Obrazek: 26.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/26.jpg)
Poradnik z neta.
Krok 2: Kliknij dwukrotnie ikonę „BMWScan140”, aby otworzyć program. Twój skrót może mówić coś innego, ale po otwarciu powinien wyglądać tak:
![[Obrazek: 1.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/1.jpg)
Krok 3: Włącz zapłon i naciśnij „Kontynuuj”. Teraz program pomyśli i wyświetli ten ekran:
![[Obrazek: 2.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/2.jpg)
To jest proces identyfikacji. Możesz wyłączyć to podczas uruchamiania w ustawieniach (omówię to później). IKE wskazuje zestaw wskaźników, a LCM wskazuje moduł sterowania oświetleniem.
Krok 4: Kliknij "zamknij", aby przejść do głównego ekranu PA Soft.
Poruszanie się po menu:
![[Obrazek: 3.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/3.jpg)
To jest Twoja strona główna do nawigacji w PA Soft 1.4. Do wszystkiego, co widzisz na lewym pasku bocznym (identyfikator samochodu, strona 1...) można uzyskać dostęp za pomocą przycisku „Skaner” na górze. Wszystkie moduły Twoich samochodów (DME, EGS...) są dostępne przez "Jednostki". „Wyświetl dziennik” pokaże Ci dziennik bieżącej sesji (można to wyłączyć w ustawieniach). Nigdy nie korzystałem z „Wsparcie” i „Pomoc”.
Identyfikator samochodu:
Uruchomi to proces identyfikacji samochodu, tak samo jak podczas uruchamiania.
Strona 1:
To jest strona, na której jesteś, wyświetlająca listę zaczynającą się od DME.
Strona 2:
![[Obrazek: 4.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/4.jpg)
Strona 3:
![[Obrazek: 5.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/5.jpg)
Skanowanie!:
Spowoduje to przeskanowanie wszystkich modułów w poszukiwaniu błędów. Możesz skanować poszczególne moduły lub przeglądać poszczególne błędy, przechodząc do wybranego modułu.
![[Obrazek: 6.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/6.jpg)
Wyczyść DTC:
Próbuje to usunąć wszystkie błędy.
![[Obrazek: 7.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/7.jpg)
Ustawienia:
Z tego menu możesz zobaczyć stan skanera i sterowników. Możesz także wyłączyć identyfikację samochodu podczas uruchamiania (nie jest to konieczne za każdym razem, ponieważ każdy moduł odczyta ustawienia, zanim będziesz mógł je zmienić) oraz wyłączyć funkcję zapisywania dziennika.
![[Obrazek: 8.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/8.jpg)
Moduły:
nie będę uwzględniał każdego modułu, ponieważ a) mój samochód nie ma ich wszystkich oraz b) menu w wielu modułach są podobne i dlatego są zbędne. Jeśli pominę moduł, zawarte w nim informacje są prawdopodobnie oczywiste. Dostęp do modułów można uzyskać z menu „Jednostki” u góry lub klikając dwukrotnie nazwę każdego modułu na liście.
DME :
To menu zawiera wiele delikatnych ustawień. Gorąco nalegam, abyś NIE zmieniał niczego tutaj, chyba że jesteś pewien, że wiesz, co robisz.
![[Obrazek: 9.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/9.jpg)
Przeczytaj pamięć:
Nie mam pojęcia, co to robi. Wiem tylko, że zajmuje to około 20 minut i kompiluje plik .bin złożony z linii szesnastkowych.
Błędy...:
Pozwala to na odczytanie i usunięcie obecnych i przeszłych błędów.
Dane na żywo:
To jest zabawne. Istnieją dwa ekrany danych na żywo. Aby przejść do strony 2, kliknij „+ grupa danych”. Przedstawione tutaj opcje są dość oczywiste
![[Obrazek: 10.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/10.jpg)
![[Obrazek: 11.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/11.jpg)
Przeprogramowanie:
To menu daje możliwość zapisania licznika (jest to czytelny licznik: opcja tak/nie) i zresetowania adaptacji EWS-DME. Resetowanie adaptacji przyda się, jeśli w przyszłości wykonasz flashowanie nowego DME (EU2/EU3/EU4, niestandardowe melodie wykonane za pomocą WinkFP ).
![[Obrazek: 12.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/12.jpg)
Wewnętrzny edytor HEX:
Jak wspomniano wcześniej, nie majstrowałbym przy wartościach DME, chyba że wiesz, co robisz. Później omówię funkcjonalność edytora HEX, aby dokonać dwóch prostych poprawek w zestawie wskaźników.
SWO:
To jest menu alarmów/zabezpieczeń przed kradzieżą.
Kodowanie danych:
Kliknięcie tego spowoduje wyświetlenie dialogu z trzema opcjami. Jeśli klikniesz „Ustawienia i dane producenta”, będziesz mógł wybrać rodzaj skrzyni biegów. Jeśli jeździsz manualnie, możesz wyłączyć przełącznik sprzęgła, wybierając „ręczna skrzynia biegów”.
![[Obrazek: 13.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/13.jpg)
Klucze:
To menu pozwala zobaczyć stan kluczyków zakodowanych w Twoim BMW. Wyłączenie klucza może być przydatne, jeśli w jakiś sposób go zgubisz lub jeśli nie ma go poprzedni właściciel.
![[Obrazek: 14.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/14.jpg)
SRS:
To jest Twój system poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa. Usuwanie błędów w tym miejscu może być przydatne, jeśli przypadkowo odłączyłeś poduszkę powietrzną z włączonym akumulatorem podczas projektu, powodując zapalenie poduszki powietrznej.
![[Obrazek: 15.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/15.jpg)
Dane na żywo:
Spowoduje to wyświetlenie informacji o wszystkich poduszkach powietrznych i zabezpieczeniach.
![[Obrazek: 16.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/16.jpg)
Kodowanie danych:
Spowoduje to wyświetlenie dialogu z czterema opcjami. Trzecią opcją będzie „sprzęt”. Jeśli wybierzesz tę opcję, będziesz mógł włączać/wyłączać różne funkcje SRS. Nie zagłębiałem się w te opcje.
![[Obrazek: 17.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/17.jpg)
Przeprogramowanie:
W tym menu możesz wybrać „Dane awarii”. W poniższym menu jest możliwość odczytania lub wyczyszczenia „bufora danych o awarii”. To dla mnie niezbadane terytorium.
![[Obrazek: 18.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/18.jpg)
IKE:
To jest Twój zestaw wskaźników. W tym miejscu pokażę Ci, jak włączyć/wyłączyć dzwonki i kluczowe funkcje, dostosować prędkościomierz i wskaźnik temperatury pod kątem dokładności i nie tylko.
![[Obrazek: 19.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/19.jpg)
Odczyt/zapis EEPROM:
Te opcje umożliwiają odczytywanie bieżących ustawień w klastrze i ponowne zapisywanie zmienionych ustawień w klastrze. Po przeczytaniu ustawień plik IKE_wr.bin zostanie automatycznie zapisany w Twoim logu. Zwróć uwagę na lokalizację tego pliku, ponieważ będzie to twoja baza zapasowa, do której wrócisz w przypadku, gdy coś później schrzanisz. W takim przypadku użyjesz przycisku „Otwórz” w ustawieniach wewnętrznego edytora HEX poniżej, aby otworzyć plik zapasowy, a następnie użyjesz przycisku „Zapisz EEPROM”, aby przywrócić oryginalne ustawienia klastra.
Użyjesz wewnętrznego edytora HEX, jeśli zamierzasz zmodyfikować swój wskaźnik temperatury lub prędkościomierz (poniżej). Po odczytaniu pamięci EEPROM pusty szary obszar zostanie wypełniony wartościami szesnastkowymi, jak pokazano powyżej. Będziesz wtedy mógł modyfikować te wartości w razie potrzeby. Należy pamiętać, że przyciski odczytu/zapisu robią dokładnie to, odczytują bieżące ustawienia z klastra i zapisują to, co jest aktualnie wyświetlane jako nowe ustawienia. Cztery ikony w wewnętrznym edytorze HEX to „otwórz”, „zapisz”, „wyszukaj” i „wyszukaj”. Otwórz/zapisz pozwoli na wypełnienie edytora szesnastkowego zestawem ustawień zapisanych gdzieś jako plik .bin ( IKE_wr.bin) i zapisz wszystko, co jest aktualnie w edytorze szesnastkowym jako plik .bin. Należy pamiętać, że funkcje otwierania/zapisywania są niezależne od odczytu/zapisu, dobrym pomysłem jest śledzenie różnych wersji pamięci EEPROM w przypadku zmiany ustawień. Nie wiem, dlaczego są dwa przyciski wyszukiwania, ale oba wydają się robić to samo. Kliknięcie dowolnego z nich pozwoli Ci wyszukać ciągi szesnastkowe, co jest przydatne, gdy chcesz zmienić istniejący ciąg, jak pokazano poniżej.
Modyfikacja miernika temperatury:
Zasługa TerraPhantm , Silbervogel i Mr.Philidelphia dla tej doskonałej writeup na modyfikację parametrów miernik temperatury. Fabrycznie nasze mierniki temperatury E46 są ustawione na odpoczynek o godzinie dwunastej, gdy temperatura płynu chłodzącego wynosi od 75C do 115C. Biorąc pod uwagę, że nasze samochody działają optymalnie w temperaturze 95C - 97C (podawaj lub bierz w zależności od temperatury zewnętrznej i innych zmiennych), ten bufor zapasów jest DUŻO zbyt niejasny. Połączony powyżej przewodnik pokaże Ci, jak zmodyfikować wskaźnik temperatury, aby ostrzegał Cię przed przegrzaniem, częstą przyczyną awarii silnika w naszych samochodach.
Modyfikacja prędkościomierza:
Po raz kolejny zasługa za ten poradnik należy się TerraPhantm . Większość samochodów jest fabrycznie wyposażona w optymistyczny prędkościomierz. Prędkość pokazana w samochodach E46 innych niż M jest około 5,7% optymistyczna (8,9% w przypadku M3). Ten przewodnik pozwoli ci ustawić prędkościomierz tak, aby był martwy. Z ustawieniami fabrycznymi, które mój miernik wyświetlał 74, kiedy miałem 70, teraz jest z dokładnością do 1 mil na godzinę przy 70+. Pamiętaj, że w pewnym stopniu wpływa na to średnica, zużycie i ciśnienie opon.
Kodowanie danych:
Kliknij „Rekodowanie”, aby uzyskać dostęp do różnych funkcji zestawu wskaźników. Menu „Standardy” nie wymaga wyjaśnień. Nic nie zmieniłem w "Silniku" ani "Skrzyni biegów". Nie wiem jeszcze, co robi zmiana „Wartości odległości/prędkości”. Dla uproszczenia pomijam poniżej wszystkie przełączniki, których nie znam.
![[Obrazek: 20.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/20.jpg)
Kontrola/kontrola, ostrzeżenia:
Temperatura zewnętrzna C / C: odznaczenie spowoduje wyłączenie funkcji gdzie miga ocenić i sygnały gdy temperatura spada poniżej 37f.
Światło na ostrzeżenie: nie wiem, co to robi, ale jestem ciekawy. PM do mnie, jeśli masz jakieś pomysły!
Inne opcje:
Styk blokady pasa: Odznaczenie tego spowoduje wyłączenie światła pasów bezpieczeństwa.
RDC: Odznaczenie tego spowoduje wyłączenie światła TPMS. Niezwykle przydatne, jeśli zamierzasz używać felg z rynku wtórnego lub stalowych bez kupowania czujników o wartości 250 USD.
Okresy serwisowe (SIA) :
Litry: Odpowiada to liczbie litrów gazu zużytego przed przerwami między przeglądami. Nie majstrowałem przy tym zbyt wiele, ponieważ i tak jestem dość rygorystyczny w kwestii mojej konserwacji.
Kilometry: odpowiada to kilometrom przejechanym między monitami o wymianę oleju. Zmieniłem mój na 12500 km, czyli około 7500 mil.
Minimalny czas/litry do zresetowania: Istnieją pewne ograniczenia dotyczące tego, jak małe mogą być te liczby. Nie martwiłbym się nimi, chyba że masz jakiś powód, aby często resetować interwały serwisowe.
Parametry wyświetlania: wydaje mi się, że odpowiada to powyższemu ustawieniu „Czas, dni”. Ponieważ chcę, aby przypomnienia o interwałach były jak najmniejsze, wybrałem „bez kontroli czasu”. Nadal szukam sposobu na całkowite wyłączenie przypomnień o usługach.
Ostrzeżenia akustyczne:
Mój E46 ma tylko dźwięk "piezo", ostrzeżenia są ciche, jeśli ustawię je na "gong".
Ostrzeżenie dotyczące blokady klucza: spowoduje to wyłączenie dzwonka klucza.
Ostrzeżenie o styku blokady pasa: spowoduje to wyłączenie sygnału ostrzegawczego pasa bezpieczeństwa.
Na zewnątrz. ostrzeżenie o temperaturze: Ku mojemu zdziwieniu nie wyłączyło to sygnału dźwiękowego, który ostrzega o temperaturach poniżej 37F. Dlatego wyłączyłem opcję „C/C temperatura zewnętrzna” powyżej.
Ostrzeżenie RDC: nie testowałem tego, ale myślę, że można bezpiecznie założyć, że spowoduje to wyciszenie dzwonka związanego z dowolnymi ostrzeżeniami TPMS. Przydatne w połączeniu z powyższą opcją „RDC”, jeśli usuwasz czujniki.
Ostrzeżenie o hamulcu postojowym/biegu cofania/ostrzeżeniu ASC: to wszystko brzmi w sposób oczywisty, ale nie przypominam sobie, aby mój samochód wydawał jakikolwiek dźwięk przy żadnej z tych trzech funkcji. Informacje na ten temat są mile widziane!
Ostrzeżenie o ograniczeniu prędkości: Po raz kolejny nie mam pojęcia, co to robi, ale chciałbym wiedzieć. Może to funkcja euro?
Interwały serwisowe: Zakładam, że ten ekran odpowiada aktualnym interwałom pozostałym do następnej kontroli i wymiany oleju. Trochę to zagmatwane, bo pokazuje tylko „Litry, prąd” i nic o kilometrach. Nie udało mi się zresetować interwałów za pomocą przycisków po prawej stronie. To menu nie interesuje mnie zbytnio, ale chętnie zapoznałbym się z jego funkcjonalnością.
![[Obrazek: 21.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/21.jpg)
LCM:
To jest twój moduł sterowania oświetleniem. Tutaj możesz uzyskać dostęp do menu, wybierając „Dane kodowania”, a następnie „Kodowanie światła”.
![[Obrazek: 22.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/22.jpg)
![[Obrazek: 23.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/23.jpg)
Test zimny/gorący, wiadomość BC, wartość PWM:
To dla mnie niezbadane terytorium. Wiem, że ma to pewne funkcje związane ze sposobem, w jaki twój samochód sprawdza, czy nie ma uszkodzonych świateł, i że niektórzy ludzie mieli szczęście wyłączyć niektóre kontrole za pomocą świateł z rynku wtórnego, które powodują błędy, np. ogony LED.
Opcje oświetlenia
Jest tu wiele opcji, ale jedyne, które działają w moim samochodzie, to „Światła do jazdy dziennej US/znak skrętu./znak skrętu. 2.
ZKE:
To jest twój centralny moduł elektroniczny ciała. Tutaj możesz wybrać „Kodowanie danych”, a następnie „Rekodowanie”, aby majstrować przy funkcjach okna, blokowania i alarmu.
![[Obrazek: 24.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/24.jpg)
![[Obrazek: 25.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/25.jpg)
Wyposażenie i opcje:
Wskazują one opcje w Twoim pojeździe. To menu może się przydać, jeśli przeprowadzasz modernizację lub chcesz wyłączyć którąkolwiek z tych opcji.
Wygodne otwieranie/zamykanie:
Domyślnie opcja „Blokowanie (pilot) będzie niezaznaczona. Zaznaczenie tej opcji umożliwi zwijanie okien/szyberdachu za pomocą pilota.
Funkcje centralnego zamka:
„Zamek mechaniczny” oznacza fizyczną dziurkę od klucza, a „Pilot, klucz 1-4” odpowiada dostępnym breloczkom. Wybranie „Nie” odblokuje wszystkie drzwi jednocześnie. „Selektywnie” odblokuje najpierw drzwi kierowcy, a wszystkie pozostałe drzwi za pomocą kolejnego polecenia odblokowania. „Pomoc w wejściu” opuszcza szybę kierowcy podczas otwierania drzwi, funkcja, której nie do końca rozumiem.
Automatyczne blokowanie:
Tutaj możesz wybrać, czy chcesz automatycznie blokować się przez cały czas, czy tylko za pomocą określonych kluczy. „Po uruchomieniu (blokada) automatycznie blokuje się domyślnie, niezależnie od kluczy. „Terminal R” wskazuje bieg wsteczny i zablokuje drzwi po cofnięciu, gdzie wszystkie inne opcje zablokują drzwi z określoną prędkością.
Antitheft system (DWA):
Tutaj możesz włączyć/wyłączyć fabryczny system alarmowy lub tylko poszczególne komponenty. Jest to przydatne, jeśli modernizujesz system alarmowy OEM lub instalujesz system z rynku wtórnego zamiast systemu OEM. „Czujnik wnętrza DWA, tył” dotyczy tylko modeli kabrioletów.
Potwierdzenie: Tutaj możesz wybrać zachowanie samochodu podczas uzbrajania/rozbrajania (związane z blokowaniem/odblokowywaniem). Z jakiegoś powodu miałem tylko częściową funkcjonalność uzbrojenia/rozbrojenia akustycznego/optycznego, gdy zaznaczyłem "Uzbrojenie, drzwi zamknięte - akustycznie/optyczne", z tego powodu pozostawiłem je niezaznaczone i wszystko działa świetnie. Mój samochód ćwierka i miga tak, jak powinien.
RAD:
Dostęp do menu radia można uzyskać poprzez „Kodowanie danych”, a następnie „Rekodowanie”. Tutaj możesz wybrać, czy chcesz włączyć RDS (wyświetlanie tekstu) i AF (automatyczne strojenie). Możesz także zdecydować się na zapamiętanie ustawień radia za pomocą różnych klawiszy. Nie wiem, co robi opcja „REG (0..4):”, ale chciałbym usłyszeć jakieś pomysły!
![[Obrazek: 26.jpg]](https://www.bmw-shox.pl/BMW/pasoft/26.jpg)
Poradnik z neta.