Zaczynając przygodę z kodowaniem i programowaniem trzeba najpierw wiedzieć czym to zrobić.
Niewątpliwie najlepszym do tego programem będzie NCS Expert dostępny w pakiecie m.in. z INPA.
Odpalając NCSa pierwsze co klikamy w lewym górnym rogu na File -> Load Profile -> wybieramy Expertmode
Wybieramy ponownie File -> Edit profil i wpisujemy tajne hasło repxet (nie we wszystkich wersjach NCS to hasło działa z tego co wiem).
Ustawiamy:
- Nettodata-Trace na Coding,
- car/key memory -> Individualisierung zaznaczamy wszystko (individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW),
- conistance check również wszystko zaznaczamy,
- FSW/PSW zaznaczamy FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN,
Teraz profil możemy nadpisać, utworzyć nowy lub za każdym razem pamiętać i zaznaczać w/w opcje.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kodowanie:
W folderze NCSEXPER -> WORK tworzymy nowy dokument tekstowy. Nazywamy go FSW_PSW.MAN (rozszerzeniem jest *.MAN, pamiętajcie żeby nie zostawić rozszerzenia np. txt). Plik ten ma być docelowo pusty.
Odpalamy NCS. (oczywiście auto na zapłonie i podpięte pod interface)
Ładujemy wcześniej przez nas wyedytowany profil -> OK
F1 (VIN/ZCS/FA) -> F3 (ZCS/FA f.ECU) -> wybieramy model BMW jaki chcemy kodować -> wybieramy ECU (nie ma chyba znaczenia które) -> F6 (back) -> F4 Program ECU -> z listy wybieramy moduł który chcemy kodować -> F5 (Basic functions) -> pokaże się okno, szukamy coapireadsggetfswpsw i klikamy 2x
Następnie wchodzimy do folderu WORK (tak gdzie jest plik FSW_PSW.MAN) i otwieramy plik FSW_PSW.TRC w którym to zapisała nam się zawartość modułu.
Teraz możemy pozmieniać wartości które akurat nas interesują, kopiujemy całość do pliku FSW_PSW.MAN i w nim zapisujemy.
Wracamy do NCSa i klikamy Execute Job.
ZAKODOWANE.
NCS indywidualizacja profilu
W załączniku gotowy profil do NCS, należy wrzucić go do katalogu C-NCSEXPER-PFL
Niewątpliwie najlepszym do tego programem będzie NCS Expert dostępny w pakiecie m.in. z INPA.
Odpalając NCSa pierwsze co klikamy w lewym górnym rogu na File -> Load Profile -> wybieramy Expertmode
Wybieramy ponownie File -> Edit profil i wpisujemy tajne hasło repxet (nie we wszystkich wersjach NCS to hasło działa z tego co wiem).
Ustawiamy:
- Nettodata-Trace na Coding,
- car/key memory -> Individualisierung zaznaczamy wszystko (individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW),
- conistance check również wszystko zaznaczamy,
- FSW/PSW zaznaczamy FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN,
Teraz profil możemy nadpisać, utworzyć nowy lub za każdym razem pamiętać i zaznaczać w/w opcje.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kodowanie:
W folderze NCSEXPER -> WORK tworzymy nowy dokument tekstowy. Nazywamy go FSW_PSW.MAN (rozszerzeniem jest *.MAN, pamiętajcie żeby nie zostawić rozszerzenia np. txt). Plik ten ma być docelowo pusty.
Odpalamy NCS. (oczywiście auto na zapłonie i podpięte pod interface)
Ładujemy wcześniej przez nas wyedytowany profil -> OK
F1 (VIN/ZCS/FA) -> F3 (ZCS/FA f.ECU) -> wybieramy model BMW jaki chcemy kodować -> wybieramy ECU (nie ma chyba znaczenia które) -> F6 (back) -> F4 Program ECU -> z listy wybieramy moduł który chcemy kodować -> F5 (Basic functions) -> pokaże się okno, szukamy coapireadsggetfswpsw i klikamy 2x
Następnie wchodzimy do folderu WORK (tak gdzie jest plik FSW_PSW.MAN) i otwieramy plik FSW_PSW.TRC w którym to zapisała nam się zawartość modułu.
Teraz możemy pozmieniać wartości które akurat nas interesują, kopiujemy całość do pliku FSW_PSW.MAN i w nim zapisujemy.
Wracamy do NCSa i klikamy Execute Job.
ZAKODOWANE.
NCS indywidualizacja profilu
W załączniku gotowy profil do NCS, należy wrzucić go do katalogu C-NCSEXPER-PFL