[e39] wymiana uszczelki pokrywy zaworów.
Chciałbym przedstawić kilka fotek z wymiany uszczelki pokrywy zaworów (klawiatury).
Wracając z pracy autostradą i po przyjeździe do domu poszedł dym jak się okazało olej leciał z tej właśnie uszczelki kapał na aluminiową tackę i zapewne na kolektor po czym odparowywał pozostawiając pod maska i w kabinie zapach oleju.
Mam nadzieję że komuś się to do czegoś przyda w razie pytań w miarę możliwości pomogę.
Potrzebne będą narzędzia:
grzechotka
nasadka 10
nasadka 8
śrubokręt
szmatki
benzyna ekstrakcyjna
masa uszczelniająca w tubce: REINZOSIL
uszczelka pod pokrywę (ja kupiłem REINZ za 140 zł)
uszczelki pod śruby 15 sztuk (11 obwód pokrywy 4 po środku koszt coś koło 48,00 zł febi)
REINZOSIL 29zł
Demontujemy wyjście z filtra kabinowego od strony pasażera.
Wyciągamy zaślepki z osłon (mały śrubokręcik) wykręcamy nakrętki (kluczyk 10)
Dostajemy się do cewek zapłonowych tu również małym śrubokrętem podważamy metalowe blaszki do góry i w ten sposób uwolnimy wtyczki
Wypinamy przewód od odmy
Do odkręcenia mamy 12 śrub (kluczyk 10) aby odzyskać cewki (przy dwóch jest podpięta masa od szyby pierwsza u góry śruba szósta na dole)
Po środku jest pomarańczowy przewód odkręcamy go (kluczyk i następnie wypinamy listwę "wysokiego napięcia" trzyma się ona na zatrzaskach
Do zdjęcia pokrywy trzeba również odpiąć przewody sond lambda
Uszczelka wyszła całkiem dobrze po lekkim podważeniu pokrywy na szczęście nie połamała się
Poprzedni właściciel (może mechanik) który wymieniał uszczelkę wszystko dał na silikon wiec zeszło troszkę czasu na usuniecie silikonu i odtłuszczenie wszystkiego
Sprawdzamy pokrywę czy nie żadnych pęknięć.
Wymieniamy uszczelki pokrywy i srób,w zaznaczonych miejscach na foto dałem troszkę silikonu REINZOSIL czyli na łączeniu vanosa z blokiem i tzw półksiężycach
Wkładamy pokrywę i skręcamy delikatnie na krzyż powoli wszystkie śruby żeby pokrywa ładnie i równo siadła.
Całość dokręcamy kluczem dynamometrycznym z momentem 10Nm.
Wkładamy i przykręcamy cewki podpinamy masy zakładamy listwę zasilająca cewki,sondy podpinamy przewód odmy,zakładamy osłonę skręcamy.
Odpalamy sprawdzamy czy nie ma wycieku przejażdżka i wszystko powinno być ok.
Chciałbym przedstawić kilka fotek z wymiany uszczelki pokrywy zaworów (klawiatury).
Wracając z pracy autostradą i po przyjeździe do domu poszedł dym jak się okazało olej leciał z tej właśnie uszczelki kapał na aluminiową tackę i zapewne na kolektor po czym odparowywał pozostawiając pod maska i w kabinie zapach oleju.
Mam nadzieję że komuś się to do czegoś przyda w razie pytań w miarę możliwości pomogę.
Potrzebne będą narzędzia:
grzechotka
nasadka 10
nasadka 8
śrubokręt
szmatki
benzyna ekstrakcyjna
masa uszczelniająca w tubce: REINZOSIL
uszczelka pod pokrywę (ja kupiłem REINZ za 140 zł)
uszczelki pod śruby 15 sztuk (11 obwód pokrywy 4 po środku koszt coś koło 48,00 zł febi)
REINZOSIL 29zł
Demontujemy wyjście z filtra kabinowego od strony pasażera.
Wyciągamy zaślepki z osłon (mały śrubokręcik) wykręcamy nakrętki (kluczyk 10)
Dostajemy się do cewek zapłonowych tu również małym śrubokrętem podważamy metalowe blaszki do góry i w ten sposób uwolnimy wtyczki
Wypinamy przewód od odmy
Do odkręcenia mamy 12 śrub (kluczyk 10) aby odzyskać cewki (przy dwóch jest podpięta masa od szyby pierwsza u góry śruba szósta na dole)
Po środku jest pomarańczowy przewód odkręcamy go (kluczyk i następnie wypinamy listwę "wysokiego napięcia" trzyma się ona na zatrzaskach
Do zdjęcia pokrywy trzeba również odpiąć przewody sond lambda
Uszczelka wyszła całkiem dobrze po lekkim podważeniu pokrywy na szczęście nie połamała się
Poprzedni właściciel (może mechanik) który wymieniał uszczelkę wszystko dał na silikon wiec zeszło troszkę czasu na usuniecie silikonu i odtłuszczenie wszystkiego
Sprawdzamy pokrywę czy nie żadnych pęknięć.
Wymieniamy uszczelki pokrywy i srób,w zaznaczonych miejscach na foto dałem troszkę silikonu REINZOSIL czyli na łączeniu vanosa z blokiem i tzw półksiężycach
Wkładamy pokrywę i skręcamy delikatnie na krzyż powoli wszystkie śruby żeby pokrywa ładnie i równo siadła.
Całość dokręcamy kluczem dynamometrycznym z momentem 10Nm.
Wkładamy i przykręcamy cewki podpinamy masy zakładamy listwę zasilająca cewki,sondy podpinamy przewód odmy,zakładamy osłonę skręcamy.
Odpalamy sprawdzamy czy nie ma wycieku przejażdżka i wszystko powinno być ok.