Opis dotyczy montażu zmieniarki w E39 sedan. Cały czas to tu, to tam ktoś pyta co i jak ze zmieniarką więc zakładając ją u siebie postanowiłem zrobić opis.
Co potrzebujemy:
-zmieniarka,
-stelaż i podstawa zmieniarki,
-boczek bagażnika pod zmieniarkę,
-kabel zmieniarki (kabel w przed lifcie jest 10 pinowy, a w po lifcie 12 pinowy, warto zwrócić uwagę na to jakie mamy radio)
-instalacje zasilającą.
Zaczynamy od bagażnika, podnosimy wykładzinę bagażnika i odpinamy 3 spinki od lewego otwieranego boczka bagażnika i wyciągamy go z bagażnika.
Następnie odpinamy jedną spinkę od dużego boczka w bagażniku i przechodzimy do środka, wyciągamy siedzisko kanapy pociągając je do góry, odkręcamy śrubkę trzymającą nakładkę progową i bok kanapy (nie mam zdjęcia, ale wiadomo o co chodzi) zdejmujemy bok kanapy.
Wypinamy dwie spinki trzymające boczek bagażnika od środka ( Jeżeli ktoś nie ma składanych siedzeń, chyba łatwiej będzie miał przepchać kabel od zmieniarki jakimś drutem od strony bagażnika niż wyciągać całą kanapę):
Kontynuujemy demontaż, ściągamy listwę progu tylnych drzwi popychając ja do przodu, ściągamy też plastik ze słupka pociągając go od dołu aż wypnie się z 3 spinek, a następnie pociągamy go do dołu.
Potem wyciągamy radio, nie będę tego opisywał bo jest miliard filmików jak to zrobić. W tym momencie wypadało by położyć kabel, skoro mamy już wszystko rozebrane.
A potem stelaż i zmieniarkę:
Składamy wszystko według własnych upodobań.
Podłączamy wszystko ze sobą i ma działać, jeżeli radio widzi płyty ale nie ma dźwięku, proponuje odłączyć na chwile radio, lub odpiąć akumulator.
Są trzy przewody:
minus - wiadomo do masy nadwozia
ibus - do pinu 7 (okrągłe piny), 9 (płaskie) z tyłu radia
plus - ma być podłączone na stałe do 12v czy w stacji np. nad akumulatorem.
Piny w cd to:
1 -
2 +
3 i
Co potrzebujemy:
-zmieniarka,
-stelaż i podstawa zmieniarki,
-boczek bagażnika pod zmieniarkę,
-kabel zmieniarki (kabel w przed lifcie jest 10 pinowy, a w po lifcie 12 pinowy, warto zwrócić uwagę na to jakie mamy radio)
-instalacje zasilającą.
Zaczynamy od bagażnika, podnosimy wykładzinę bagażnika i odpinamy 3 spinki od lewego otwieranego boczka bagażnika i wyciągamy go z bagażnika.
Następnie odpinamy jedną spinkę od dużego boczka w bagażniku i przechodzimy do środka, wyciągamy siedzisko kanapy pociągając je do góry, odkręcamy śrubkę trzymającą nakładkę progową i bok kanapy (nie mam zdjęcia, ale wiadomo o co chodzi) zdejmujemy bok kanapy.
Wypinamy dwie spinki trzymające boczek bagażnika od środka ( Jeżeli ktoś nie ma składanych siedzeń, chyba łatwiej będzie miał przepchać kabel od zmieniarki jakimś drutem od strony bagażnika niż wyciągać całą kanapę):
Kontynuujemy demontaż, ściągamy listwę progu tylnych drzwi popychając ja do przodu, ściągamy też plastik ze słupka pociągając go od dołu aż wypnie się z 3 spinek, a następnie pociągamy go do dołu.
Potem wyciągamy radio, nie będę tego opisywał bo jest miliard filmików jak to zrobić. W tym momencie wypadało by położyć kabel, skoro mamy już wszystko rozebrane.
A potem stelaż i zmieniarkę:
Składamy wszystko według własnych upodobań.
Podłączamy wszystko ze sobą i ma działać, jeżeli radio widzi płyty ale nie ma dźwięku, proponuje odłączyć na chwile radio, lub odpiąć akumulator.
Są trzy przewody:
minus - wiadomo do masy nadwozia
ibus - do pinu 7 (okrągłe piny), 9 (płaskie) z tyłu radia
plus - ma być podłączone na stałe do 12v czy w stacji np. nad akumulatorem.
Piny w cd to:
1 -
2 +
3 i