Ważne w eksploratorze plików
klikamy narzędzia - opcje folderów - widok - odznaczamy "ukryj rozszerzenia znanych typów plików" - zastosuj do wszystkich folderów
VIN/ZCS/FA -> ZCS/FA f. ECU -> E39 -> IKE (jeśli polift) -> BACK -> PROGRAM ECU (F4) -> LCM -> BASIC FUNCTIONS -> CoapiReadsggetFswPsw
Wchodzisz do NCSExpert/WORK kopiujesz sobie na pulpit FSW_PSW.TRC, zmieniasz rozszerzenie na .MAN, zmieniasz potrzebne wpisy, kopiujesz z rozszerzeniem MAN do NCSExpert/WORK i dajesz EXECUTE JOB.
Powinno wyskoczyć CODING ENDED i po sprawie
1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert który instaluje się razem z INPA należy przy instalacji INPY zaznaczyć żeby zainstalował pełną wersję NSC-expert
2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode - OK
następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok
wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :
individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok
conistance check = sprawdza czy wszystko
klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN
OK OK
możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46
3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)
4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)
5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście
6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ
7. Teraz wciśnij F6, czyli Back
8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł ALSZ
9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC
10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:
E46 po lifcie
E39
E46 przed liftem
11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony.
12. Wciskamy Execute Job, po chwili światła się nam zapalą, długie i ustawią się nam.
UDAŁO SIĘ
Od tej pory mamy już światła długie świecące słabiej niż normalnie jako dzienne. Zapalają się po włączeniu zapłonu. Jeżeli ustawimy na pokrętle na A (Automatyczne włączane przez czujnik zmroku) czyli pokrętło w lewo, w ciągu dnia 50% długie będą jako dzienne, a jak się ściemni same przełączą się na ksenony.
klikamy narzędzia - opcje folderów - widok - odznaczamy "ukryj rozszerzenia znanych typów plików" - zastosuj do wszystkich folderów
VIN/ZCS/FA -> ZCS/FA f. ECU -> E39 -> IKE (jeśli polift) -> BACK -> PROGRAM ECU (F4) -> LCM -> BASIC FUNCTIONS -> CoapiReadsggetFswPsw
Wchodzisz do NCSExpert/WORK kopiujesz sobie na pulpit FSW_PSW.TRC, zmieniasz rozszerzenie na .MAN, zmieniasz potrzebne wpisy, kopiujesz z rozszerzeniem MAN do NCSExpert/WORK i dajesz EXECUTE JOB.
Powinno wyskoczyć CODING ENDED i po sprawie

1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert który instaluje się razem z INPA należy przy instalacji INPY zaznaczyć żeby zainstalował pełną wersję NSC-expert
2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode - OK
następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok
wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :
individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok
conistance check = sprawdza czy wszystko
klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN
OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46

3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)
4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)
5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście

6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ
7. Teraz wciśnij F6, czyli Back
8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł ALSZ
9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC
10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:
E46 po lifcie
Kod:
DRL_DIMMUNG
wert_01
TAGFAHRLICHT_ECE
nicht_aktiv
GED_FL_ALS_DRL
nicht_aktiv
na
DRL_DIMMUNG
wert_02
TAGFAHRLICHT_ECE
aktiv
GED_FL_ALS_DRL
aktiv
E39
Kod:
LCM2
PROGRAMMPARAMETER_LCM
us
DRL_DIMMUNG
wert_02
TAGFAHRLICHT
aktiv.
Kod:
LCM3 i LCM4
FL_DIMMUNG_ALS_DRL
wert_02
GED_FL_ALS_DRL
aktiv
Kod:
Przedlift 99r lcm3
TAGFAHRLICHT_ECE
aktiv => aktiv
FL_DIMMUNG_ALS_DRL
wert_01 => wert_03
GED_FL_ALS_DRL
nicht_aktiv => aktiv
E46 przed liftem
Kod:
FERNLICHT_DRL
aktiv
EINZEIT_DRL
wert_02
TAGFAHRLICHT
aktiv
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_2
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_3
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_4
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_5
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_6
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_7
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_8
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_9
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_10
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_11
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_12
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_13
us
11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony.
12. Wciskamy Execute Job, po chwili światła się nam zapalą, długie i ustawią się nam.
UDAŁO SIĘ

Od tej pory mamy już światła długie świecące słabiej niż normalnie jako dzienne. Zapalają się po włączeniu zapłonu. Jeżeli ustawimy na pokrętle na A (Automatyczne włączane przez czujnik zmroku) czyli pokrętło w lewo, w ciągu dnia 50% długie będą jako dzienne, a jak się ściemni same przełączą się na ksenony.